لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 35 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
نگاهی بر مدیریت تغییر
مدیریت به فرایند انجام فعالیت ها بطور اثربخش و کارآمد توسط دیگر افراد اشاره می کند. این فرایند، وظایف یا فعالیت های برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل را دربر می گیرد.
مفهوم مدیریت
مدیریت تغییر و نوآوری
شرکتهای بزرگ، تجارتخانههای کوچک، دانشگاهها، ادارات دولتی در ایالات و شهرها، بیمارستانها و حتی ادارات نظامی زیر فشار قرار دارند تا تغییر و تحولی را در شیوه کارشان بوجود آورند. هر چند همیشه ایجاد و انجام تغییر و تحول، پارهای از کار مدیران بوده است ولی در سالهای اخیر بر شدت آن افزوده شده است. در اینجا علت آن را بررسی خواهیم کرد.
تغییر و تحول
تحول عبارت است از تغییر در محیط، ساختار، فناوری، یا افراد یک سازمان.
اگر تغییر و تحولی در کار نبود، کار مدیران نسبتاً ساده بود و برنامهریزی بدون مشکل بود چرا که امروز با فردا فرقی نمیکرد.
مشکل مربوط به طراحی سازمان نیز حل میشد. از آنجا که محیط با ثبات بود، نیازی به تطبیق نبود. همینطور، تصمیمگیری به شدت ساده بود چرا که پیامد هر تصمیم گیری با قطعیت قریب به یقین قابل پیشبینی بود.
کار مدیران ساده بود مثلاً اگر رقبا تولیدات و خدمات جدید معرفی نمیکردند، اگر مشتریان درخواستهای تازه مطرح نمیکردند، اگر مقررات دولت هیچگاه تغییر نمیکرد، اگر فناوری هیچگاه ترقی نمیکرد، یا اگر نیازهای کارکنان همیشه یکسان بود.