لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 5 صفحه
قسمتی از متن .doc :
کد شناسایی 19 شماره اثر 1045/9
دربست 9/3 میلیون دلار
رولزوریسها در پارکینگی 17 بخشی، ساده و پوشیده از چراغهای نئون جای داده شدهاند. ضمن این که دو سر راننده برای دوره سه روزه آشنایی و گذراندن واحد آموزش رانندگی به موسسه هنری «رویس» اعزام شدهاند.
علی محسنی
آقای میشل کادوری یک مهمانی بزرگ را برگزار کردند تا در هتلشان در هنگکنگ، جعبه دستسازی از جنس چوب گردو حاوی کلید 14 «فانتوم» را ازدستان مدیرعامل «رولزرویس» دریافت کنند. اتفاقی که به رسم ادب در حضور هزار دوست محلی رخ داد. این اتومبیلها در یک اقدام منحصر به فرد، ناوگان لوکس و معروف رولزرویسهای با راننده شخصی هتل «پنینسولا» را نوسازی خواهند کرد. این بزگترین سفارش شخصی رولزرویس است و همکاری تاریخی این هتل و رولزرویست که به سال 1970 بر میگردد را مستحکمتر کرد. نخستین خرید هتل 7 خودروی دیگر رولزرویس بود. خودروهایی که در پارکینگ هتل حضور داشتهاند و بخشی از تاکسیهای آن بودهاند.
اما این هتل 300 اتاقی، یک هتل پنج ستاره معمولی نیست، دو بانکدار از نسل یهودیهای عراقی «الی» و «الیس کادوری» را به عنوان بهترین هتل شرق کانال سوئز در سال 1928 بنا نهادند. این هتل شاهد برخی از وقایع مهم تاریخی بوده است؛ این مکان در حمله سال 1925 در اختیار ارتش بوده که سبب به تاخیر افتادن گشایش آن تا سال 1928 شده است. همچنین ژنرال «سی.ام.مالتبی» واگذاری هنگکنگ به ژاپن را در روز کریسمس 1941، در اتاق 336 این هتل به امضا رساند.
لیست رتبهبندی میلاردرهای مجله «فوریس» آقای کادوری را با ثروت خانوادگی تقریبی 8/3 میلیارد دلاری در رده 178 جهان بالای «رالف لورن» و پایینتر از «جورجیو آرمانی» قرار داده است. وی با داراییهای بیپایان خود، علاقهای وصفناپذیر به وسایل موتوری دارد.
با اینکه در بیشتر اوقات زندگیاش با رولزرویسها محشور بوده! و علاقه زیادی به آنها دارد، با افتخاری پدرانه از دلبستگی به «گوشت سیلور» مدل 1912 خود میگوید: پردهبرداری از فانتومها در هتل، اتفاقی مهیج و سورئال بود؛ در حالی که اتوبوسهای قدیمی و مملو از تورست، جاده و آبهای ساحلی را پشت سر آنها میشکافتند، «یان رابرستون» مدیر رولزرویس، عالیجناب میشل کادوری و خیلی از مستخدمین شیکپوش پیش چشمشان از هفت اتومبیل پرده برداشتند. با وجود حیاط بزرگ هتل، تنها هفت فانتوم را میشد در این فضا جا داد. لبخند بر چهره هم خریدار و هم فروشنده دیده میشد!
کادوری به وضوح اعتراف میکند که «پنینسولا» با دیگر خودروسازان با اولویت «میباخ» و «نبتلی» مذاکره کرده اما سابقه همکاری 36 ساله با رولزرویس به علاوه قول خدمات پس از فروش کامل، نگاهشان را به این شرکت با کمترین اولویت انداخت. قرارداد خرید 14 فانتوم با ارزش تقریبی 280 هزار دلار برای هر کدام با رقم 9/3 میلیون دلار منعقد میشود. البته این رقم به جز 100 درصد حقوق ورودی به هنگکنگ است!
پس از این که بی.ام.و. در سال 1998 رولزرویس را به تملک خود درآورد، بسیار بعید مینمود که آقای کادوری به همکاری خود با این برند ادامه دهد: «صحبتها از سال 2002 در نخستین ملاقاتمان با آقای «میشل» آغاز شد تا ناوگان اتومبیلهای «پنینسولا» را نوسازی کنیم.» مدیر فروش منطقه آسیا پاسیفیک رولزرویس آقای «کالین کلی» این را میگویدک «وی پاسخ داد که در انتظار توسعه کارخانه و جهت حرکت آن است. ما نظراتمان را در مورد این که بهترین خودروی جهان کدام است، انتقال دادیم تا این که در اواخر 2005 وی پیشنهاد جزئیات تغییراتی که مایل است در اتومبیل ایجاد شود را ارائه کرد. همچنین مدت زمانی که این تغییرات تأثیر گذارند را اعلام کرد. در ماه ژانویه 2006، چراغ سبز را نشان داد: کمتر از 12 ماه برای تولید یک ناوگان 14 فانتومی...»
هر خودرو 350 نفر ساعت برای ساخت زمان میبرد. اندکی بیش از حالت معمول، البته این به جز تزئینات خودرو با چوب گردوی روشن با دانههای قهوهای سوخته است که شباهت اندکی با خودروهای معمولی برای آن اتومبیل باقی میگذارد: «اقدامات در مارس 2006 آغاز شد و در آوریل ملاقاتی را با آقای «میشل» در موسسه «گودوود» داشتیم تا از تغییرات مدنظر ایشان آگاه شویم» مدیر تجاری رولزرویس «کلایو وولمر» این گونه میگوید: «در اواسط ژوئن بار دیگر با ایشان ملاقات کردیم بنابراین زمان کافی برای ایجاد تغییرات فنی لازم را در اختیار نداشتیم.» پاسخی مودبانه برای این که بگوید؛ وی و تیمش متشکل از 25 مهندس در بهترین اوقات سال، عرق ریزان مشغول کار بودهاند!
ناوگان فانتوم
رولزرویسها در پارکینگی 17 بخشی، ساده و پوشیده از چراغهای نئون جای داده شدهاند. ضمن این که دو سر راننده برای دوره سه روزه آشنایی و گذراندن واحد آموزش رانندگی به موسسه هنری «رویس» اعزام شدهاند. رانندگان «پنینسولا» که بسیاری از آنها بیش از 30 سال تجربه دارند. میتوانند این خودروی شش متری را در یک راهروی هفتمتری با چنان اطمینانی پارک کننده که بسیاری از ما یک خودروی کوچک را نمیتوانیم در چنین فضایی جای دهیم!