لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 32 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
روانشناسی مدیریت استراتژیکچالشهای نظری در چگونگی تصمیمگیریهای راهبردی
مشاهدات علمی صرفاً یک توضیح مشخص از واقعیت ها نیست هدف اصلی آن این است که یک واقعه را از منظرگاههایی متعدد بنگرد. مقصد عمده آن ملاحظه وقایع و درک این که یک پدیده و یا یک واقعه چگونه به
پدیده و وقایع دیگر ارتباط دارد، می باشد
Alexander Luria, (col 326)
مقدمه
شاید بتوان مقدمه این نگارش را با سئوالات زیر آغاز نمود:
مطالعه توسعه انسان و پرورش روان او بطور علمی یعنی چه؟
با انجام پژوهش های علمی در این راستا به چه نوع علمی دسترسی پیدا می شود؟
وسعت پوشش چنین علمی چقدر است؟
چگونه می توان از آن بهره برداری نمود؟
آیا می توان به تئوریهایی قابل قبول فراتر از جنبه های ملموس علمی دسترسی پیدا نمود؟
بسیاری از مدیران ارشد این تصور را دارند که روانشناسی در حوزه اجرایی و عملیاتی سازمانها که عمدتاً در حوزه مدیریت رفتار سازمانی مطرح می شود کاربرد دارد و در حوزه تصمیم گیری های استراتژیک یا اصلاً جایگاهی ندارد و یا نقش بسیار ناچیزی ایفا میکند. (Hodgkinson 2005)
الگوی فرایند پردازش اطلاعات در سایه تفاوت های شناختی