لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 19 صفحه
قسمتی از متن .doc :
اینترنت؛ مزایا و مضرات
پنج قرن پیش، اختراع ماشین چاپ دنیا را تغییر داد. ماشین چاپ کمک کرد تا علم به راحتی در دنیا گسترش پیدا کند. امروزه اینترنت نسخه مدرن از جنس همان انقلابی است که ماشین چاپ انجام داد. اگر اطلاعات، قدرت است، هیچ رسانه ای را نمی توان قدرتمند از اینترنت برای ارائه آن به مردم توصیه کرد.
اینترنت، کامل کننده ( و در بعضی موارد جایگزین) مکان های بزرگ اجتماعی، مانند کتابخانه ها شده است. سرویس های آنلاین مانند American online وAT&T Worldnet در حال تبدیل شدن به منبع های پر طرفدار سرگرمی و اطلاعات برای مردم شده اند. آدرس ها و پست های الکترونیکی، اولین چیزهایی هستند که در اینترنت به چشم می خورند. مجلات، کتاب ها و موسیقی به راحتی در اینترنت منتشر می شوند.
این پیشرفت ها در عین حال دارای مضراتی هم هستند. شرکت های نرم افزاری ادعا می کنند که بیشترین خسارت را از پدیده ای به نام اینترنت پذیرفته اند. بسیاری از محصولات نرم افزاری به راحتی در بین مردم دست به دست می شود، چون به راحتی می توان آنها را تکثیر کرد. حق نشر و ماکیت معنوی مرزهای مبهمی دارند که با دلایل مبهم تر می توان از آنها عبور کرد.
تبلیغات اینترنتی در ایران
تاسیس و راه اندازی یک سایت در ایران هدفهای مختلفی دارد. اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی ، معرفی محصول ، خدمات یا توانایی های شخصی و یا جمعی ، و حتی سرگرمی.
تمام کسانی که سایتی را تاسیس می نمایند به دنبال خواننده هستند و مطمئنا برای جذب مخاطب فعالیتهایی را انجام می دهند. تمام تلاش و هزینه ها و زحماتی که می کشند ، ثمره ای جز تعداد مشخصی خواننده ندارد. حال یا صاحب سایت برای این خواننده برنامه ای دارد و خارج از دنیای اینترنت به دنبال هدفی می گردد (به عنوان مثال تبلیغ برای یک محصول که در بیرون از اینترنت به فروش می رسد) و یا از روی علاقه اقدام به اطلاع رسانی نموده است. در هر حال تنها حسنی که بازدید یک خواننده از یک سایت برای صاحب آن سایت دارد ردپایی است که در برنامه های آمارگیر از خود برجا می گذارد. متاسفانه ، این ویزیتورها در ایران با وجود کثرتشان ، سود مالی چندانی برای صاحبان سایت ندارند و همین امر باعث کم محتوا تر شدن سایتهای ایرانی می شود. در واقع در اغلب موارد سایتها هزینه های نگهداری سایت خود را نیز نمی توانند دربیاورند و از جیبشان خرج می نمایند.
عدم وجود پول الکترونیکی و نیز نبود پایه و اساس درست تجارت الکترونیکی در ایران باعث شده است که کمتر کسی برای تبلیغات در اینترنت هزینه ای بپردازد. زیرا تبلیغ در یک روزنامه معمولی به مراتب پرخواننده تر از اینترنت است. حتی در بسیاری موارد تبلیغات خدماتی که اصولا اینترنتی هستند و در تمام دنیا بدون وجود شرکت و یا دفتری و فقط از طریق اینترنت اداره می شوند نیز در اینترنت دیده نمی شود ولی در تمام روزنامه ها شاهد آن هستیم. به عنوان مثال خدمات Hosting و یا Domain که یک سرویس کاملا اینترنتی است در ایران کمتر از طریق اینترنت فروش می کند. و این در صورتی است که در اغلب کشورهای دنیا این خدمات به صورت کاملا online و فارق از بعد مسافتی به فروش می رسند و به همین دلیل ارائه کننده چنین خدماتی ترجیح می دهد در اینترنت تبلیغ کند تا در روزنامه محلی که فقط مخصوص یک مکان خاص است.
چه باید کرد ؟
با توجه به اینکه افرادی که دسترسی به اینترنت دارند اغلب از قشر تحصیلکرده جامعه می باشند و مطمئنا از سطح زندگی اجتماعی نسبتا مناسبی برخوردار هستند نوع تبلیغات برای آنها با تبلیغاتی که در روزنامه و تلویزیون و دیگر رسانه ها انجام می شود متفاوت است. مطمئنا برای اجناس فرهنگی در اینترنت بهتر می توان مشتری پیدا کرد تا در روزنامه. و با این دید که هزینه تبلیغ در اینترنت بسیار پایین تر از روزنامه است و با نیم نگاهی به این موضوع که اگر تبلیغات اینترنتی در ایران جا نیافتد خواه نا خواه به زودی اغلب سایتهای مفید فارسی به تعطیلی می انجامند ، و با پاگرفتن تبلیغات در اینترنت شاید آهسته آهسته بستر تجارت الکترونیکی شکل بگیرد می توان به تبلیغات اینترنتی مثبت تر نگریست.
البته هر روز شاهد روی آوردن بیشتر افراد به تلبیغ در اینترنت هستیم ولی هنوز به آن مرحله نرسیده ایم که زمینه ساز یک تحول اساسی در اینترنت ایران باشیم.