لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 58 صفحه
قسمتی از متن .doc :
پژوهشگر :
مهدی دیده بان
شماره دانشجویی :
81210643
استاد :
جناب آقای دکتر کورش خورشیدی
درس مربوطه :
دینامیک ماشین
موضوع پژوهش :
سیستمهای مختلف ترمز و مقایسه سینماتیکی آنها با یکدیگر
فصل اول
ترمز هیدرولیکی
ترمز مکانیکی
ترمز الکتریکی
ترمز ترکیبی
ترمز بادی یا پنوماتیکی
مقایسه ترمزها
سیستم ترمز دو کاناله و چند کاناله
ترمز چندکاناله و ضد بلوکه ABS
ترمز هیدرولیکی:
در این سیستم عامل انتقال نیرو بجای یک عضو مکانیکی به عهده ی یک مایع است . که این مایع از طریق لوله های ارتباطی باعث نیرو و انرژی می شود. اکثر خودروهای سواری و بسیاری از وسایل نقلیه دیگر همچون برخی از انواع موتورسیکلت ها بویژه موتورسیکلت پرقدرت، مجهز به این سیسستم می باشند.
شکل1-1
ترمز مکانیکی:
این سیستم به سیستم سیمی نیز معروف است. در این سیستم انتقال نیرو از محل نیرو، بوسیله ی راننده تا چرخها بوسیله المانهای مکانیکی از قبیل سیم و یا مکانیزمهای میله ای و یا بادامکی صورت می گیرد. برای مثال نوع سیمی، می توان از ترمز دوچرخه ها، ترمز خودروی ژیان و ترمز دستی خودروهای سواری و برای نوع میله ای می توان به ترمز عقب موتور سیکلت های پرقدرت اشاره کرد.
وقتی اهرم (1) در جهت عقربه های ساعت، حول محور ثابت شده بگردد، رابطه های (2) و (3)، کفشک های (4) و (5) را به سطح خارجی چرخهای (6) و (7) پرس کرده، برای اتومبیل ایجاد ترمز می کند.