لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 19 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
برنامه ریزی و طراحی آموزش همسالان
برنامه ریزی آموزش همسالان
برنامهریزی، اساس یک طرح موفق آموزش همسالان است
اجزای اصلی فرایند برنامهریزی در آموزش همسالان به قرار زیر است:
شناسایی گروه هدف
طراحی اهداف
مدیریت اجرایی
طراحی راهکار ارزشیابی
1-شناسایی گروه هدف
طراحی یک طرح آموزش همسالان با در نظرگرفتن متغیرها، ویژگیها و نیازهای گروه هدف صورت میگیرد. شناسایی گروه هدف در تصمیمگیری درخصوص محتوا، نحوه اجرا و محیطهای اجرایی آموزش همسالان و نیز تربیت همسالان آموزشدهنده و اینکه همسالان آموزشدهنده چه ویژگیهایی داشته باشند، نقش مهمی ایفا میکند. تمایز بین ویژگیها و متغیرها بسیار مهم است. متغیرها حد و مرزهایی هستند که گروه هدف را تعریف میکنند درحالی که ویژگیها به توصیف کسانی میپردازند که در محدوده این حد ومرزها قرار گرفتهاند. برای مثال سن در برخی موارد میتواند به عنوان یک متغیر و در بعضی مواقع به عنوان یک ویژگی مطرح باشد.
متغیرهای گروه هدف
متغیرها حد ومرزهایی هستند که معرف گروه هدف بوده و آنها را مشخص میکنند. برای نمونه، گروه هدف ممکن است توسط متغیرهای زیر شناسایی شود:
سن
محل سکونت در منطقه جغرافیایی مشخص
حضور در یک مدرسه ویژه
ثبت نام دریک سال یا مقطع تحصیلی مشخص و یا حضور دریک مدرسه معین
مشارکت درفعالیتهای فوق برنامه ای مشخص
استفاده از خدمات و سرویسهای ویژه