حریم فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

حریم فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

توسعه کارآفرینی زنان و دختران دانشگاهی

 توسعه کارآفرینی زنان و دختران دانشگاهی

*******************************************************

لینک دانلود و خرید محصول در پایین توضیحات

فرمت فایل: ورد (Word)

قابل ویرایش و آماده چاپ

*******************************************************

 

قسمتی از محتوای متن جهت بررسی شما پیش از خرید در این قسمت آورده شده است:

 

 

تعداد صفحات : 10 صفحه

توسعه کارآفرینی زنان و دختران دانشگاهی چکیده در سالهای اخیر، زنان، که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گرایش بیشتری به تحصیلات دانشگاهی پیدا کرده‌اند و نرخ ورود زنان و دختران به دانشگاه‌ها، سال به سال در حال افزایش است.
در حالی که بر اساس آمارهای رسمی، نرخ بیکاری نیز در میان بانوان تحصیلکرده به صورت قابل توجهی در حال افزایش می‌باشد.
به نظر می‌رسد جذب این تعداد نیروی تحصیل‌کرده در سازمان‌های دولتی موجود که اکثرا با تورم نیروی انسانی مواجهند، عملی نباشد.
بخش خصوصی نیز با توجه به گستره محدودش در ایران طبیعتاً نتوانسته است در جذب این سرمایه‌های ملی موفقیت قابل توجهی داشته باشد.
لذا یکی از راه‌کارهای مهم جهت حل این معضل، توسعه کارآفرینی در میان زنان و دختران دانشگاهی می باشد.
ایجاد تفکر کارآفرینی و ورود به کسب و کار در میان بانوان کشور، خصوصا دانش آموختگان دانشگاهی که با توجه به دانش و مهارتی که در رشته تخصصی دانشگاهی خود فرا گرفته اند، امکان ایجاد کسب و کار به صورت فردی و یا گروهی در رشته تخصصی خود را دارند، باعث می شود که آنها با بهره گیری از استعدادهای بالقوه خود، افرادی خلاق، نوآور و کارآفرین شوند و خود را باور نمایند که این خودباوری نه تنها منجر به تسلط و موفقیت آنان در زندگی شخصی شان می شود، بلکه بسیاری از ناهنجاری های فکری و روانی که امروز با آن دست به گریبانند را کاهش داده و آنان را به جایگاه واقعی خود برساند.
کارآفرینی به نوبه خود فرآیند پیچیده‌ای است که عوامل متعدد شخصیتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و .
.
.
در آن تاثیر گذار می‌باشد و شاید همین پیچیدگی و ناهمواری توجیه‌گر میزان قابل تامل عدم موفقیت بانوان در کارآفرینی و اساساً عدم ورود ایشان به فعالیتهای کارآفرینانه باشد.
از این رو شناسایی عوامل موثر در موفقیت فرآیند راه‌اندازی یک فعالیت کارآفرینانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
در این مقاله پس از بیان ضرورت توسعه کارآفرینی در میان زنان و دختران دانشگاهی، مروری بر وضعیت کارآفرینی زنان در جهان و ایران خواهیم داشت.
سپس با استناد به نتایج تحقیق انجام شده در این زمینه، راهکارهای تسهیل فرآیند راه اندازی فعالیتهای کارآفرینانه توسط زنان و دختران دانشگاهی ارائه می‌گردد.
مقدمه زنان ۴۹.
۳% [1] از جمعیت کشور را دارا می باشند، در حالیکه فقط ۱۱.
۲% [2] از آنها از نظر اقتصادی فعال می باشند.
این در حالی است که نرخ فعالیت اقتصادی زنان در جهان ۲۵ الی ۳۵ درصد است [3] .
علیرغم اینکه نرخ بیکاری کل از ۱۲.
۲% [4] در سال ۸۱ به ۱۰.
۳% [5] در سال ۸۳ رسیده است، وجود نیروی جوان که ۲۱% [6] از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و نرخ پایین فعالیت اقتصادی زنان در ایران، همچنان حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال، مهمترین دغدغه دولت می باشد.
میهن اسلامی ما ایران، دارای جمعیتی جوان است و جوانی جمعیت هر چند سرمایه ای ارزنده از نظر منابع انسانی در اختیار برنامه ریزان کشور قرار داده، اما به واسطه عدم تعادلهای فراوانی که در اقتصاد کشور وجود دارد، این سرمایه انسانی، خود، به معضلی تبدیل شده است و طبق آخرین آمار موجود حدود ۱۲% [7] از نیروی فعال کشور بیکار است.
حتی فارغ

 

چون فقط تکه هایی از متن اصلی برای نمونه در این صفحه درج شده است ممکن است هنگام انتقال مطالب از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است 

متن کامل با فرمت ورد word را که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند می توانید در ادامه دانلود نمائید 



خرید و دانلود  توسعه کارآفرینی زنان و دختران دانشگاهی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.