حریم فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

حریم فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

مقاله در مو رد شناخت کوتاه از حضرت مهدى

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 16

 

شناخت کوتاه از حضرت مهدى(عج)

 نام: محمّد.  پدر: امام حسن عسکرى(ع).  مادر: نرجس.  القاب: حجت، خاتم، صاحب الزّمان، قائم، منتظَر، و از همه مشهورتر مهدى.  شکل: چون ستاره درخشان نورانى، و داراى خالى سیاه بر گونه راست.  زاد روز: شب نیمه شعبان 255، هنگام طلوع فجر.  زادگاه: شهر سامراء.  غیبت صغرى: از سنّ پنج سالگى به مدّت 69 سال.  نمایندگان: چهار نفر از شخصیّتهاى شیعه به نامهاى:  1.  ابو عمرو، عثمان بن سعید بن عمرو عمرى اسدى، وکیل و نماینده پیشین امام هادى و امام عسکرى علیهما السّلام.  2. فرزند او، ابو جعفر، محمد بن عثمان بن سعید، در گذشته304.  3. أبوالقاسم، حسین بن روح بن ابیبحر نوبختى، در گذشته326.  4. ابوالحسن على بن محمد سمرى، در گذشته329.  محل اقامت نامبردگان بغداد، و کلیّه امور شیعیان و خواستهها و نامههاى آنان به وسیله این چهار نفر انجام و ردّ و بدل میشد؛ و آرامگاه آنان نیز در بغداد مشهور است.  غیبت کبرى: با در گذشت چهارمین نماینده و سفیر آن حضرت از سال 329 آغاز گردید؛ و تا به هنگام فرمان الهى مبنى بر اجازه ظهور و قیام آن بزرگوار، همچنان ادامه خواهد داشت.  نمایندگان و وظیفه مردم در دوران غیبت کبرى: کسیکه فقیه خویشتن دار، مخالف هواى نفس، و فرمانبر امر خداوند باشد، او نماینده امام زمان است؛ و بر دیگران لازم است از او پیروى کنند؛ زیرا اینگونه افراد از طرف امام بر مردم حجّتاند، و امام از طرف خداوند بر آنان حجت باشد.  هنگام ظهور: آنگاه که منادى حقّ از جانب آسمان ندا دهد: حقّ با آل محمّد است. نام مهدى بر سر زبانها افتد؛ مردم دلباخته او شوند؛ و از کسى جز او سخن نگویند.  محل ظهور: مکّه معظّمه.  محل بیعت (تعهّد مردم در پیروى از امام): مسجدالحرام، میان رکن و مقام.  نشانى: فرشتهاى از بالاى سر او فریاد میزند: این مهدى است، او را پیروى کنید.  یادگار أنبیاء: انگشتر سلیمان در انگشت او، عصاى موسى در دستش، و بطور خلاصه آنچه خوبان همه دارند او تنها دارد.  یاران: سیصد و سیزده نفر (به عدد اصحاب بدر)، افرادى باشند که هسته مرکزى زمامدارى او را تشکیل دهند؛ و در حقیقت کارگردانان اصلى قیام مهدى(ع)، و کارگزاران درجه اوّل انقلاب جهانى اسلام خواهند بود که از اطراف جهان به دور حضرتش گرد آیند.  روش حکومتى: بر اساس قرآن و سیره پیامبر(ص) و امام امیرمؤمنان(ع).  شعاع و دامنه حکومت: سراسر جهان را فرا گیرد؛ و زمین را از عدل و داد پر کند در حالى که از جور و ستم پر شده باشد.  مرکز حکومت: مسجد کوفه، مرکز خلافت و حکومت جدّ بزرگوارش على(ع).  چگونگى پیروزى بر دشمنان: همانند پیروزى جدّ عالى مقامش پیامبر اکرم(ص) بر کافران و مشرکان، خداوند او را با گروههاى منظّم هزار نفرى از فرشتگان یا سه هزار نفرى که از آسمان فرود آمدند یا پنج هزار نفرى که داراى نشان مخصوص بودند مدد داد؛ و نیز در جبهههاى جنگ یاریش کند، آنچنان که مؤمنان را در حال شکست در بدر و دیگر جبهه هاى فراوان و روز تاریخى حنین یارى و پیروز فرمود و در جنگ احزاب، رعب و وحشت در دل کفار و مشرکان فرو ریخت.  مدت زمامدارى: روایات که اکثراً مربوط به اهل تسنّن است در این باره باختلاف سخن گفته، امّا به عقیده شیعه خدا آگاه است.  وزیر و معاون: عیسى(ع) از آسمان فرود آید و به عنوان وزیر با حضرتش همکارى نماید.  برکات حکومت و رهبرى او: درهاى خیر و برکت از آسمان به روى مردم گشوده شود؛ عمرها به درازا کشد؛ مردم همه در رفاه و بینیازى بسر برند؛ شهرها همه بر اثر آبادانى و سرسبزى به هم پیوسته گردند، آنچنان که مسافران را به برداشتن توشه نیازى نخواهد بود؛ و اگر زنى یا زنانى تنها از مشرق به مغرب روند کسى را با آنها کارى نباشد.

احادیث علایم ظهور

من در تمام قسمتهایی که مربوط به علایم ظهور است تنها احادیث را می آورم و خود چیزی نه اضافه و نه چیزی را حذف میکنم !!!

چرا که دارای علم تفسیر احادیث نیستم !!! اما در مواردی که منبع ، توضیح بیشتری برای درک بیشترداده است ؛ من هم آن را می آورم که باعث اشتباه نشود !!!

تمامی این مطالب از کتاب یوم الخلاص می باشد .

در اینجا نیز مطلبی را متذکر میشوم که منظور من را از اهل بدعت کامل متوجه شوید !!!

شیعه اهل سنّت است و سنی اهل بدعت !!! یا حق

امام باقر (ع) میفرماید :

« هر کس در بندگی و اطاعت خدا ، خود را به زحمت اندازد ، ولی امام و پیشوایی از سوی خدا نداشته باشد ، تلاشش بیهوده و خودش گمراه و سرگردان است و خداوند از عبادت او بیزار است . و اگر در این حالت بمیرد ، کافر و منافق از دنیا رفته است»

این دقیقاً در وصف اهل بدعت است که فکر میکنند که مهدی موعود هنوز متولد نشده است

کسانی که از راه نیاکان خود منحرف شده اند و به عقاید دینی خود پشت پا زده اند ، و بحث از مصلح غیبی را افسانه می انگارند مگر این همه نشانه را نمیبینند و باز هم از کفر روی برنمی گردانند !!!

حضرت مهدی درپاسخ یکی از سفیران خود که در مورد منکران آن حضرت پرسیده بود فرمودند :

« کسی که مرا انکار نماید ، از من نیست ، راه او راه فرزند حضرت نوع (ع) است »

هر چند که رسول خدا در مقام ترسیم کمی اهل حق در میان اهل باطل میفرماید :

« مثل آنها در میان امت من ، مثل یک تار موی سفید در بدن گاوی سیاه در یک شب یلدا است »

اعتراض کنندگان در مورد مهدی موعود ، هنگامی از ما راضی میشوند که ما وجود مقدّس آن حضرت را بدون اوصاف : « قرََشی » ، « هاشمی » ، « فاطمی » ، « علوی » و « حسینی » مطرح کنیم !!!

ولی چه کنیم که رسول خدا (ص) سخنی بدون تکیه بر منطق وحی نمی گوید ، و مهدی موعود را با این اوصاف معرفی کرده است که در روایات شیعه و سنی به تواتر آمده است :

« اگر از دنیا جز یک روز باقی نماند ، خداوند آن روز را به قدری طولانی میگرداند که در آن مردی را از اهل بیت من بر می انگیزاند که نام او همنام با من است ، زمین را پر از عدل و داد می کند ، آنچنانکه پر از ظلم و ستم شده است »

( ارشاد مفید ، ص۳۲۶ – مجمع البیان ، ج ٣ ، ص ۱۵۲ – البیان ، ص ۵۹ – کشف الغمّه)

روی همین بیان ، ظهور حضرت مهدی از نشانه های نبوت است . با توجه به این نکته هرگز نمیتوان شیعه را به جرم استقامت در عقیده و استواری در ایمان به ظهور حضرت مهدی سرزنش کرد ، بلکه باید این ثبات و پایداری را ستود چنانکه پیغمبر اکرم این پایداری را ستوده فرموده اند :

« ... آنها به سیاهی بر سفیدی ایمان آورده اند »

یعنی : به احادیث رسیده از معصومین که در کتابها تدوین شده و آنها راهی جز از طریق مرکب بر صفحۀ کاغذ ندارند ، ایمان آورده اند .

اینجاست که شیعیان باید با امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالب (ع) هم صدا شده بگویند :

« هر صاحب مغز ، عاقل نیست ؛ هر صاحب گوش ، شنوا نیست ؛ و هر صاجب دیده ، بینا نیست »

( بشارة الاسلام ، ص ۶۰ )

اثبات شیعه

خداوند در آیه 67 سورۀ مایده میفرماید :

« ای رسول برسان آنچه را که نازل شده است بر تو از سوی خداوند ؛ و اگر انجام ندهی رسالت خود را کامل نکرده ای »

دقت کنید که : چه امر مهمی است که کامل کنندۀ رسالت رسول خدا (ص) است ؟

و همچنین رسول خدا (ص) در18 ذیحجه سال 10 هجری در منطقه غدیر خم ( مابین مکه و مدینه ) ابلاغ فرمودند :

هر کس من مولای او هستم ، پس علی مولا و امام اوست ، خداوندا دوست بدار هرکه علی را دوست دارد و دشمن بدار هر که را که علی دشمن میدارد ، یاری رسان هرکه را که علی را یاری میرساند و خوار گردان هرکه علی را خوار گرداند .

دقت کنید که : آیا رسالت رسول خدا (ص) با ابلاغ ولایت و امامت امیرالمؤمنین علی (ع) کامل شده است ؟

و مجدداً خداوند در آیه 3 سوره مایده میفرماید :

« امروز ( یعنی روز18 ذیحجه سال 10 هجری در منطقه غدیر خم ) کامل کردم دین شما را و تکمیل کردم نعمتم را بر شما . راضی هستم که اسلام دین شما باشد »

اسلامی که علی (ع) ، ولی و امام آن باشد بعد از رسول خدا (ص) .

علایم ظهور

عزیزان حتماً میدانند که علایم ظهور ٢ دسته اند :

١) علایم حتمی

٢) علایمی که شاید به وقوع نپیوندند !!!

به یک حدیث توجّه فرمایید :

در محضر امام باقر (ع) گفته شد : آیا در امور حتمیه نیز ممکن است برای خدا « بَدا » حاصل شود ؟



خرید و دانلود مقاله در مو رد شناخت کوتاه از حضرت مهدى


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.