لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 33 صفحه
قسمتی از متن .doc :
فهرست مطالب
مقدمه
وضعیت موجود سیستم انبار در مرکز
جایگاه سازمانی و شرح وظایف
نیروی انسانی موجود
نوع انبار
کالاهای موجود در انبار و نحوه چیدمان آنها
سیستم کدگذاری کالاهای انبار
تجهیزات موجود در انبار
فرایند درخواست کالا از انبار و تحویل آن
فرمهای مورد استفاده در سیستم فعلی انبار مرکز
دفتر سیاهه کتاب
برنامهریزی تأمین کالا
انبار گردانی
کاستیها و محدودیتهای سیستم اطلاعات انبار در مرکز:
انبار دار کیست
شرح و ظایف و مسؤولیت های انباردار به قرار زیر است
تشکیلات داخلی انبارها
محسنات و معایب تمرکز انبارها
معایب احتمالی تمرکز انبارها
برخی الزامات قانونی در محاسبات عمومی اموال دولتی
تعاریف اولیه(انبارها، واحد و ...)
کاربردهای فناوری RFID در مدیریت انبار
تگها
خصوصیات و قابلیتها:
فرکانسها و استاندارد EPC
منابع
انبــــارداری
مقدمه:
هدف از تشکیل و ایجاد انبارها، چه در سازمانهای دولتی و چه در بخش خصوصی، تأمین ونگهداری کالاهای مورد نیاز سازمان است و انبارداری به کلیه فعالیتهای مربوط به تهیه و نگهداری وسپس تحویل مواد و اقلام مورد نیاز سازمان در زمان مناسب، اطلاق میشود. وظایف انبارها در سازمانرا میتوان در سه بخش زیر خلاصه کرد:
الف) برنامهریزی و مراقبت جهت حفظ مقدار موجودی هر یک از اقلام کالاهای مورد نیازسازمان در حد مطلوب خود.
ب) همکاری و مساعدت در خرید و تأمین و تهیه کالاها و کنترل و دریافت کالاهایخریداری شده.
ج) نگهداری کالا در انبار به نحو صحیح و تسریع در امر تحویل با رعایت مقررات ودستورالعملهای سازمان.
انبارها را از دو جهت میتوان مورد بررسی قرارداد، یکی از لحاظ فیزیکی نظیر محل انبار، نوعقفسهبندیها، محل کالاها در انبار، نور، ایمنی و وسایل حفاظت کالاها و وسایل حمل و نقل و... ودیگری سیستم اطلاعات انبار که به طرح و گردش فرمها بنحوی که اطلاعات به بخشهای مختلفسازمان، به موقع و به مقدار لازم برسد و به کنترلهای لازم در رابطه با کالاها میپردازد.
منظور از سیستم اطلاعاتی انبار، ایجاد روشی نظاممند و منطقی برای اجرای عملیات مربوط بهکالاهای موجود در انبار و همچنین اعمال کنترلهای لازم روی مراحل مختلف این عملیات میباشد.
انبار بنا به نیاز همه بخشها، عموماً با تمام واحدها و کارکنان آن در تماس و رابطه است. این رابطه وتماس چه در مورد تحویل دادن و گرفتن اجناس و چه در مورد نگهداری حسابها و مبادله اسناد و مدارکآنها، باید بر ضوابط مستدل و مجاز و رسمی مبتنی باشد نه مناسبات شخصی و دوستانه چرا که اینگونهروابط، موجبات کندی کار و بروز اشتباهات را فراهم میسازد. بدیهی است در روابط متقابل، رفتارهایدوستانه صرفنظر از دستورالعملها، سبب تسریع کارها خواهد بود ولی نباید باعث ابهام در حسابها ومدارک و اسناد باشد.
در طراحی سیستم اطلاعات انبار بایستی توجه نمود که آیا از قبل سیستمی وجود دارد یا خیر، درصورت وجود سیستم، شناخت سیستم و نقاط قوت و ضعف آن جزو مقدماتیترین فعالیتها محسوبمیشود. در این گزارش وضعیت موجود انبار مرکز به لحاظ جایگاه سازمانی و شرح وظایف؛ نیرویانسانی موجود؛ نوع انبار؛ انواع موجودیهای آن و نحوه چیدمان؛ سیستم کدگذاری کالاها؛ تجهیزاتموجود؛ گردش اطلاعات و فرمهای مربوطه،... تشریح گردیده و کاستیها و محدودیتهای آن