لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 18 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
نقش بورس کالا در بازرگانی خارجی
درس: مدیریت صادرات و واردات
بورس کالا مکان یا محل تلاقی عرضه و تقاضا و تعیین قیمت است؛ در این مکان که یک بازار متشکل و منسجمی است تعدادی از کالاها و اوراق بهادار توسط عرضه کنندگان ارائه و پس از بررسی های کارشناسی قیمت گذاری و معمولا در ساعت های مشخص به خریداران عرضه و مبادله می شوند.
در بورس کالا انواع کالاها به ویژه مواد اولیه و فلزات مبادله می شوند.
تعریف بورس
در بورس کالا با تبدیل بخشی از شبکه سنتی داد و ستد به یک شبکه سازمان یافته امکاناتی در جهت رفع نوسانات قیمت و ریسک های تولیدی و نقدینگی بودجه صورت می گیرد.
شرکت کنندگان در بورس کالا دو دسته اند: خطر پوش ها ( می کوشند از ریسک نوسان قیمت در امان باشند مانند تولید کنندگان کالا و مصرف کنندگان عمده) سوداگران ( می کوشند از نوسانات قیمت در جهت سود خود حداکثر بهره را ببرند)
تعریف بورس
مردم مصر و بابل اولین پایه گذاران بورس هستند ( معامله پایاپای می کردند )
نخستین بورس مدرن که در آن کالاها با رسیدها و حواله ها مبادله می شدند بورس " آنت ورپ " بود ( در سال 1351 میلادی )
بورس " تولوز " در سال 1549
بورس سلطنتی لندن یا " سرتامس گریشاخ " در سال 1566
بورس مرکزی شیکاگو در سال 1848 ( کشاورزان و معامله گران در آن به داد و ستد نقد گندم می پرداختند )
تاریخچه بورس