لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 35
فصل اول
مقدمه:
اینترنت تجارت جهانی خود را آغاز نموده است و در همین زمان ما را به ایجاد فضاهای اطلاعاتی غنی برای زندگی روزمره قادر می سازد. تا زمانیکه اینترنت تحقیق و تجارت جهانی را ممکن می سازد، زندگی ذاتا به صورت محلی ادامه می یابد.
در حالی که زندگی در نتیجه زمینه های فرهنگی متفاوت، نا متشابه است.
کوشش های شغلی برای غلبه بر این تفاوتها به توافق نامه های استانداردی احتیاج دارد ولی ما برای زندگی به هیچ استانداردی نیاز نداریم. چنانچه اختلافهایی وجود داشته باشد ما باید به حمایت از ارتباطات میان فرهنگی بپردازیم.
هنگامیکه به جستجوی واژه شهر دیجیتالی می پردازیم نمونه های زیادی را که توسط سایت America Online ایجاد شده می یابیم. AOL به صورت محلی بر خدمات شبکه ای پیوسته (On line) متمرکز گردیده که هزاران شهر را در بر دارد و تعداد آنها رو به افزایش است.
هر شهر دیجیتالی AOL حامل اطلاعات مربوطه به صورت محلی، منابع محلی،
سرگرمی و تجارت می باشد. بر خلاف موتورهای جستجوگر معمولی که با هدف بازیابی اطلاعات در سراسر جهان ایجاد شده اند، شهرهای دیجیتالی بر اطلاعات محلی دلالت دارند. علاوه بر این خدمات اطلاعاتی، AOL موقعیت های تبلیغات محلی را برای تجارتهای اصلی شامل بنگاههای معاملاتی، استخدام و بهداشت فراهم می نماید. شهرهای دیجیتالی AOL به علت دنبال کردن کارایی اقتصادی، بسیار به یکدیگر شباهت دارند.
در فصل 2، ما به بررسی شهرهای دیجیتالی Amsterdam و Helsinki و اهداف ایجاد این شهرهای دیجیتالی و خدمات آنها خواهیم پرداخت.
در فصل 3، شهر دیجیتالی Kyoto را مورد بحث قرار می دهیم و مدل معماری سه لایه این شهر را بررسی خواهیم نمود.
در فصل 4، انواع تکنولوژی های مورد نیاز برای شهرهای دیجیتالی و کارایی هر یک را ذکر خواهیم نمود.
در فصل 5، با بیان اهداف مختلف شهرهای دیجیتالی به نتیجه گیری از مقاله می پردازیم.
فصل دوم
شهرهای دیجیتالی Amsterdam و Helsinki
در اروپا بیش از 100 کارشناس محلی در 8 سال اخیر به ایجاد شهرهای دیجیتالی پرداخته اند. موضوعات در برگیرنده ، کاربردهای تلماتیک، شهرهای خالی از اتومبیل و غیره می باشند. کنفرانس شهرهای دیجیتالی اروپایی از سال 1994 جهت بحث و گفتگوی وسیع در رابطه با موضوعات مختلف آغاز گردید. ]9[
به عنوان مثال شهر دیحیتالی Amsterdam، 8 سال پیش ]12[ به عنوان نماینده ای برای شبکه های جوامع مختلف ساخته شد. از این رو اختصاصا بر روابط اجتماعی میان شهروندان تأکید می کند. این شهر دیجیتالی در ابتدا برای ایجاد ارتباط میان انجمن های شهری و شهروندان ساخته شد و تمامی ارتباطات به وسیله متن ها و مدمها نشان داده می شد. پایانه ها در مکانهای عمومی مانند کتابخانه ها و مراکز حمل و نقل جایدهی شده بودند. موفقیت این تجربه موجب افزایش علاقه شهروندان در مورد شبکه شد. سیستم به توسعه خود ادامه داد. در سال 1998، 80000 تن از کاربران در شهر دیجیتالی Amsterdam که به وسیله یک سازمان غیر انتفاعی به نام
Digital stad De اداره می شد ثبت نام شده بودند(DDS).
پروژه Helsinki Arena 2000 در سال 1996 با پیشدقی شرکت تلفن Helsinki آغاز گردید . ]8[. هدف این پروژه ایجاد شبکه شهری برای نسل آینده بود. این شبکه شهروندان را به ایجاد ارتباط با یکدیگر به کمک استفاده از سیستم ویدئویی زنده دو طرفه قادر می ساخت، اعضای یک جامعه ماشینی اصیل می توانستند در ایجاد اصلاحات به وسیله سیستم ویدئویی زنده همکاری کنند. به موازات توسعه شبکه های سریع اقدامی جهت ایجاد 3D تمامی شهر Henlsinki در حال انجام است. همچنانکه مدلهای 3D آشکار تر می شوند، به توان محاسباتی و توسعه ارتباطات جهت نمایش شهرهای دیجیتالی در خانه ها احتیاج پیدا می شود. بنابراین شهر مجازی می تواند یک صورت از پروژه باشد و یک ارتباط انسانی را برای رسیدن به خدمات گسترده و جدید به وجود می آورد.
شکل 1- تصویر واقع شهر Helsinki