لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 16 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
فصل 12 – رفتار سازمانی – استرس
تهیه کننده: فاطمه ستاک
25 سال مطالعه و بررسی بر روی کارکنان نشان داد که بزرگترین دلیل استرس در محل کار ؟
مدیریت نا شایست و ضعیف است.
هنگامی که مدیران استرس را تجربه می کنند تمایل دارند که .........
1-به گونه ای گزینشی اطلاعات را درک کنند و تنها آن بخشی از اطلاعات را مشاهده کنند که خطاها و انحراف های قبلی آنان را تصدیق کند.
2- سرعت گذشت زمان را زیاد برآورد کرده ،بنابر این عجله دارند که کارها را سریع انجام دهند.
3- در رابطه به وجود بحران دیدگاهی کوتاه مدت پیدا می کنند و به مفاهیم بلند مدت توجهی نمی کنند.
4-پیچیدگی ها و اختلاف های جزئی را متوجه نمی شوند.
5-برای موفقیت در موقعیت های جاری به عادت های قدیم خود متوسل می شوند.
6- با توجه به وجود استرس کمتر می توانند برای حل مشکلات ،فکرهای خلاق و راه حل های منحصر به فرد ابداع کنند و....
عوامل استرس زا کدامند؟
1- عوامل استرس زای زمان.(ازنظر نداشتن زمان کافی و از نظر نداشتن کنترل بر زمان خود)
2-عوامل استرس زای رویارویی ( که در اثر مراودات و ارتباطات بین فردی حاصل می شود) که این عامل از سوی پژوهشگران به عنوان کانون اغلب اختلاف های سازمانی شناخته شده است.
روابط سست و ضعیف با دیگران سطح بالایی از استرس را موجب می شود.
3- عوامل استرس زای موقعیتی (از محیط زندگی فرد و شرایط شخصی نشأت می گیرد)
مانند ساعات طولانی کار،جدا بودن از همکاران،کوچک کردن یا سازماندهی مجدد.