لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 13 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
رسانههای اجتماعی
نگاهی به مبانی یک پدیده
مفهوم رسانه اجتماعی
هنوز فیل مولوی است در همه جا: you-just-don’t-get-it
هنوز یک طیف معنایی است بین رسانه و اجتماع و اگر از سویه رسانه به آن نگاه کنید خیلی حرفها میتوان زد و اگر از سویه اجتماع به آن بنگرید؛ بازهم خیلی حرفهای دیگر میتوان زد.
من بر این باورم که هم متخصصان عرصه مطالعات رسانهای و ارتباطات جمعی و هم جامعهشناسان و هم خیلیهای دیگر در این معنا سازی ذیمدخل هستند و فقط باید با حوصله به حرفهای هم گوش کنند و به دیالوگ باور داشته باشند
البته عدهای هم هستند که اصرار به تصویب یک تعریف فوری چه از خود رسانه اجتماعی دارند و چه از برند زدن بر رسانههای اجتماعی موجود.
برای جلو رفتن یک تعریف زیر ساختی مورد توافق این است: رسانه اجتماعی؛ فرمت است؛ اپلیکیشن وب پایه (وب 2) است که همه جا حاضر و همیشه در دسترس است و امکان دوسویهگی را برای تبادل دیتا از نوع محتوای تولید شده توسط کاربر بین افراد و جوامع از کوچک تا بزرگ فراهم میسازد.
دو اصطلاح همزاد رسانههای اجتماعی:
محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC: user-generated content)
رسانه تولید شده توسط مصرف کننده (CGM: consumer-generated media)
تاریخ کوتاه تولد رسانههای اجتماعی
از نظر من تاریخ رسانههای اجتماعی به سرویسهای تلفنی وویپ (Voice over IP) مثل دایل پد و غیره؛ برمیگردد ولی هرچه جلوتر آمدیم امکانات بیشتر شد:
ژئوسیتیز (Geocities) (1994): خانه در شهرهای رایگان وب | یاهو آنرا خرید و مسدوش کرد.
وبلاگها (1997) امتداد آنها تا میکروبلاگ توئیتر
دانشنامه آزاد ویکی پدیا (2001) همکاریجویی دستهجمعی برای تولید محتوا
مای اسپیس (Myspace) و ای او ال (AOL) و اورکات (Orkut) (2002)
لینکداین (LinkedIn) (2003) حرفهایتر و تجاریتر (وبسایت شبکه اجتماعی)
فیسبوک (Facebook) و فلیکر (Flickr) (ژانر تصویری) (2004)
دیگ (Digg) و توئیتر (Twitter) مدلهای خبریتر این رسانهها
گوگل باز (Buzz) (2010) تجربه ناموفق در ارتباط با جیمیل و بعد گوگل پلاس
لری پیج از بنیانگذاران گوگل: فیسبوک یک باغ بسته برای گروگان گرفتن کاربران و سیاستهای آن قاتل نوآوری است.
طبقه بندی ششگانه رسانه اجتماعی
طبقه بندی کاپلان و هنلین* یکی از طبقهبندیهای رایج برای این رسانههاست:
1. همکاریجویانه (ویکیپدیا)
2. وبلاگها و میکروبلاگها (توئیتر)
3. جوامع محتوایی (یوتیوب)
4. سایتهای شبکه اجتماعی (فیسبوک)
5. جهانهای بازیهای مجازی (وارکرفت ورلد، کلش آو کلنز)
6. جهانهای اجتماعی مجازی (سکند لایف)
*Andreas Kaplan and Michael Haenlein - in their Business Horizons article published in 2010