حریم فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

حریم فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

پاورپوینت درباره رسانه‌های اجتماعی

پاورپوینت درباره رسانه‌های اجتماعی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 13 اسلاید

 قسمتی از متن .ppt : 

 

رسانه‌های اجتماعی

نگاهی به مبانی یک پدیده

مفهوم رسانه اجتماعی

هنوز فیل مولوی است در همه جا: you-just-don’t-get-it

هنوز یک طیف معنایی است بین رسانه و اجتماع و اگر از سویه رسانه به آن نگاه کنید خیلی حرف‌ها می‌توان زد و اگر از سویه اجتماع به آن بنگرید؛ بازهم خیلی حرف‌های دیگر می‌توان زد.

من بر این باورم که هم متخصصان عرصه مطالعات رسانه‌ای و ارتباطات جمعی و هم جامعه‌شناسان و هم خیلی‌های دیگر در این معنا سازی ذیمدخل هستند و فقط باید با حوصله به حرف‌های هم گوش کنند و به دیالوگ باور داشته باشند

البته عده‌ای هم هستند که اصرار به تصویب یک تعریف فوری چه از خود رسانه اجتماعی دارند و چه از برند زدن بر رسانه‌های اجتماعی موجود.

برای جلو رفتن یک تعریف زیر ساختی مورد توافق این است: رسانه اجتماعی؛ فرمت است؛ اپلیکیشن وب پایه (وب 2) است که همه جا حاضر و همیشه در دسترس است و امکان دوسویه‌گی را برای تبادل دیتا از نوع محتوای تولید شده توسط کاربر بین افراد و جوامع از کوچک تا بزرگ فراهم می‌سازد.

دو اصطلاح همزاد رسانه‌های اجتماعی:

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC: user-generated content)

رسانه تولید شده توسط مصرف کننده (CGM: consumer-generated media)

تاریخ کوتاه تولد رسانه‌های اجتماعی

از نظر من تاریخ رسانه‌های اجتماعی به سرویس‌های تلفنی وویپ (Voice over IP) مثل دایل پد و غیره؛ برمی‌گردد ولی هرچه جلوتر آمدیم امکانات بیشتر شد:

ژئوسیتیز (Geocities) (1994): خانه در شهرهای رایگان وب | یاهو آنرا خرید و مسدوش کرد.

وبلاگ‌ها (1997) امتداد آن‌ها تا میکروبلاگ توئیتر

دانشنامه آزاد ویکی پدیا (2001) همکاری‌جویی دسته‌جمعی برای تولید محتوا

مای اسپیس (Myspace) و ای او ال (AOL) و اورکات (Orkut) (2002)

لینکداین (LinkedIn) (2003) حرفه‌ای‌تر و تجاری‌‌تر (وب‌سایت‌ شبکه‌ اجتماعی)

فیسبوک (Facebook) و فلیکر (Flickr) (ژانر تصویری) (2004)

دیگ (Digg) و توئیتر (Twitter) مدل‌های خبری‌تر این رسانه‌ها

گوگل باز (Buzz) (2010) تجربه ناموفق در ارتباط با جی‌میل و بعد گوگل پلاس

لری پیج از بنیانگذاران گوگل: فیسبوک یک باغ بسته‌ برای گروگان گرفتن کاربران و سیاست‌های آن قاتل نوآوری است.

طبقه بندی ششگانه رسانه اجتماعی

طبقه بندی کاپلان و هنلین* یکی از طبقه‌بندی‌های رایج برای این رسانه‌هاست:

1. همکاری‌جویانه (ویکی‌پدیا)

2. وبلاگ‌ها و میکروبلاگ‌ها (توئیتر)

3. جوامع محتوایی (یوتیوب)

4. سایت‌های شبکه اجتماعی (فیسبوک)

5. جهان‌های بازی‌های مجازی (وارکرفت ورلد، کلش آو کلنز)

6. جهان‌های اجتماعی مجازی (سکند لایف)

*Andreas Kaplan and Michael Haenlein - in their Business Horizons article published in 2010



خرید و دانلود پاورپوینت درباره رسانه‌های اجتماعی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.