حریم فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

حریم فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

کار آموزی راه 57 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 57

 

1-مقدمه:

2-فهرست:

فصل اول:آشنایی کلی با مکان کار آموزی:

1-تاریخچه سازمان

2-نمودار سازمانی وتشکیلاتی

3-انواع محصولات تولیدی یا خدماتی

4-شرح مختصری از فرآیند تولبید یا خدمات:

فصل دوم:ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز

1-موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی رشته کارآموز در واحد صنعتی

2-بررسی شرح وظایف رشته کارآموز در واحد صنعتی

3-امور جاری در دست اقدام

4-برنامه های آینده

5-تکنیکهایی که توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتی به کار می رود.

فصل سوم:آزمون آموخته ها ونتایج (بررسی وتحلیل موضوع کارآموزی)

مقدمه:

در دل سیاه شب که تاریکی قامت طبیعت را پوشانده،در آن سوی جاده هایی که مملو از برف ویخبندان است و هراس سیاهی شب از یک طرف وپیچ وخم وکوهستانهای صعب العبور از طرف دیگر جان مسافران جاده ها را تهدید می کند نوری از دور بازتاب مسیر مسافران خسته دل است دستی مهربان آنان را به عبور از پیچ وخم جاده ها رهنمون می شود چشمانی که از آن سوی عشق ومهربانی برای به سلامت رسیدن مسافران شب همچنان بیدار مانده است وکیست که این همه رنج وطاقت وسختی را در خود ترجمه کرده باشد جز نگاه مهربان راهدار،که دستان آرامش بخش او فرشته نجات جاده ها گشته است جاده ها در هراس از کولاک فرورفته اند ومسافران خسته در پناه چشمان بیدار راهدار مأوی …در کشمکش بادهای سخت درنقاط دور دست ویخبندان تنها نگاه گرم راهدار یارای گامهای خسته مسافر در راه مانده خواهد بود.

فصل اول: آشنایی کلی با مکان کار آموزی

خلاصه ای از تاریخچه وزارت راه وترابری:

ساختن ونگهداری راههای شوسه در کشور وسیع وکوهستانی ایران چون هزینه زیادی داشته لذا تا مقارن جنگ جهانی اول راههای ایران به همان وضع سابق باقی بود وهمان راههای کاروان رو را شامل می شد.ولی از سال1299هجری شمسی دولت اقدام به احداث راه شوسه به معنای امروزی آن نمود ومی توان تاریخ شروع ساختمان راههای شوسه را از سال 1301 تا 1304 دانست.

تا این زمان اعتبارات راهسازی وراهداری از طریق اخذ باج یا حق العبور در راههای شوسه تأمین می گردید ومبلغ آن حداکثر به 300000 تومان می رسید.در 11 فروردین 1301 اداره کل طرق وشوارع در وزارت فوائد عامه تشکیل ومأمور ساختن ونگهداری راههای کشور شد.در سال 1304 با پیشنهاد دولت وقت وتصویب دوره پنجم مجلس شورای ملی دریافت حق العبور در راهدار خانه ممنوع ومقرر شد از وزن غیر خالص صادرات و واردات مملکتی مالیات راه دریافت شود.

وبه این ترتیب اعتبار سالیانه به 1500000تومان رسیده وراههای کشور را به نواحی مختلف تقسیم ومسؤلینی را برای اداره امور وتعمیر ونگهداری راهها معین کردند.در این تقسیمات راهها به ده ناحیه تقسیم وهر یک شماره گذاری شد وتحت نظر یک نفر اداره می شد.در سال 1305 برنامه مدونی تحت عنوان «پروژه پیشنهادی ساختمان طرق در ایران »جهت راهسازی تدوین گردید.مدت این پروژه 9 سال ومخارج آن 45میلیون تومان پیش بینی شده بود.در این برنامه ساختمان 17021کیلومتر راه شوسه درجه 1و2و3 پیش بینی شده بود،اولین برنامه ساختمان راههای شوسه ایران است.

(راههای ایلام به اسلام آباد،ایلام به دهلران وراه تنگ نیاز به گذار خوش به هلاله در این برنامه قرار داشته اند.)

 

توجه به توسعه راههای موجب گردید در تاریخ 27/12/1308اداره کل طرق وشوارع به موجب قانونی که از مجلس شورای ملی گذشت به صورت یک وزارتخانه به نام وزارت طرق و وشوارع در آید.

اصول وظایف وزارتخانه مذکور طبق ماه دوم این قانون «مراقبت در ایجاد ونگهداری راههای آهن،شوسه وتنظیم وتوسعه کشتیرانی واداره کردن امور بندری شد»



خرید و دانلود  کار آموزی راه 57 ص


تحقیق در مورد بهره وری در انرژی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 19 صفحه

 قسمتی از متن .doc : 

 

بهره وری در انرژی

انتخاب وسیله گرمایی و خنک کننده

دقت در انتخاب کلیدی برای عملکرد با هزینه کمتر می باشد

مقدمه:

یک خانواده شاخص ممکن است 60 درصد یا بیشتر از درآمد سالانه خود را جهت گرمادهی و خنک کنندگی صرف کند. انتخاب دقیق و اندازه گیری در گرما و خنک کنندگی (تهویه) می تواند هزینه های اولیه را کاهش دهد، راحتی صاحب خانه را افزایش می دهد، کارآئی عملکردی را افزایش می دهد و در حد زیادی هزینه های استفاده را کاهش می دهد.

چرا اندازه گیری مهم است

اشتباه متداول در گرمادهی، تهویه و جریان مطبوع هوا (HVAC) صنعت، گرمادهی بیش از اندازه و سرمادهی و وسیله خنک کنندگی خارج از اندازه است مخصوصاً در مورد تهویه مطبوع و پمپ های گرما بیشتر صدق می کند. چیز بزرگتر همیشه به مفهوم بهتر نیست. وسیله خارج از ظرفیت دارای هزینه اولیه بیشتر، هزینه اضافی برای عملکرد، و ممکن است دارای کارآئی کمتر نسبت به وسیله دارای اندازه بهینه باشد.

از آنجا که وسیله تهویه به نهایت کارآئی خود در عملکردش فقط بعد از 5 تا 10 دقیقه به جریان مستمرش می رسد، بخش های بیش از اندازه، که اغلب در دوره های کمتری جریان دارند، نسبت به واحدهای دارای اندازه مناسب کارائی کمتری نشان می دهند.

این چرخه کوتاه می تواند منجر به سرما، آرامش شرایط درون در طول فصول خنک کننده می شود، گردش دمای فضای بزرگ تهویه، خراب شدن مکانیکی (به علت شروع مکرر / توقف مکرر در چرخه) کوره ضعیف زندگی مبادله کننده گرما (به علت دودکش گاز غلظت تبخیر آب) و هزینه های عملکردی بالا را باعث شود. وسیله بیش از اندازه همچنین ممکن است به علت پره های بزرگ و غیر اندازه بودن صدای زیادی دهد و ممکن است جهت وزیدن پره ها مقدار برق استفاده شده نیز زیاد است.

انتخاب سیستم

انتخاب صحیح سیستم گرمادهی و خنک کننده منابع سوختی را مورد توجه قرار می دهد (مثل گاز طبیعی و برق)، همچنین مکانیزم های توزیع (مثل هوا و هیدرولیک) اختیارهای وسیله (کوره و پمپ گرما) و کارآئی وسیله ها را اهمیت می دهد.

تجزیه و تحلیل چرخه زندگی اختیارهای متنوع با سایزهای صحیح تنظیم شده را اجرا کنید تا سیستم با هزینه مناسب را انتخاب نمایید. ملاحظات قیمت شامل تجهیزات و قیمت های نصب، هزینه های گرمایی و خنک دهی سالانه و هزینه های نگهداری می باشند. اگرچه برای ارزیابی مشکل می باشند اما اعتماد داشتن به تجهیزات، عمر دراز داشتن پوشش تضمینی و سالم بودن نیز عناصر مهم می باشند.

به عنوان مثال، منبع سوخت گرمادهی مستقیماً هزینه های عملکردی را تحت تأثیر می گذارد. همچنین، کارآئی بالای وسیله های گرمادهی اغلب بیشتر از مدلهای استاندارد کارده هزینه دارند، اما هزینه آن برای اجرا کم می باشد. بنابراین هزینه چرخه زندگی – بجای هزینه اولیه خرید – ممکن است در وسیله کارآئی بیشتری ایجاد کند یا یک سوخت بجای دیگری انتخاب اقتصادی تلقی شود.

بعضی از معامله کنندگان HVAC، و استفاده های ملی، تجزیه و تحلیل های چرخه زندگی از اختیارهای متنوع تجهیزات را فراهم می کنند. خلاصه تولیدات نرم افزاری آسان برای استفاده جهت ارزیابی هزینه های گرمادهی و سرمادهی بوسیلة DOEWSBTS تألیف شده است. (www.even.die.gob building).



خرید و دانلود تحقیق در مورد بهره وری در انرژی


علل گرایش جوانان ونوجوانان به سوءمصرف مواد اعتیاد

تا به حال به این مسئله فکر کردین که چطور یک نفر به مواد مخدر معتاد میشه ؟ایا به نتیجه خاصی هم رسیدین یانه ؟دراین جزوه علل مختلف گرایش جوانها را به مواد اعتیادآور بررسی می کنیم.بسیاری از جوان ها وحتی پدرومادرها فکر می کنن که دلیل اعتیاد فرد اصرار دوستان بوده است درحالی که این تنها انگیزه سوءمصرف مواد در جوانان نیست اگر بخواهیم انگیزه های مصرف مواد مخدر جوانها را بشناسیم فهرست بلندبالایی میشه نگاه کنین .کنجکاوی.کسب لذت.تسکین درد.فراموش کردن مشکلات.شوخی وخنده.هیجان طلبی .یامیل به خطر کردن .احساس بزرگ شدن پیوستن به گروهی خاص و....این علل با وجود این که چندان مهم به نظر نمی رسند باعث اعتیادمیلیونها انسان شده اند بیشترین علت اعتیاد جوانان درایران دوعامل کنجکاوی وکسب لذت است.....این فایل دارای 11صفحه می باشد ودرقالب pdf



خرید و دانلود علل گرایش جوانان ونوجوانان به سوءمصرف مواد اعتیاد


پاورپوینت تقسیم اموال میان شرکا

پاورپوینت تقسیم اموال میان شرکا

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 9 اسلاید

 قسمتی از متن .ppt : 

 

موضوع تحقیق :

تقسیم اموال میان شرکا

تقسیم اموال میان شرکا

(تقسیم ، عبارت است از جدا کردن ) یکی از (دو ) یا چند ( سهم از سهم دیگری ] در صورتی که مال ، میان دو یا چند نفر مشترک باشد [ تقسیم ازنظر اهل لغت وفقها عبارت است از : جداسازی وقسمت وبخش وبهره کردن چیزی

نزد ما امامیه (تقسیم ، بیع نمی باشد ، هر چند در تقسیم ، رد مال ، لازم باشد ) . زیرا قسمت کردن ] 1 [ به صیغه خاصی نیاز ندارند ، و ] 2 [ اجبار کردن ] توسط حاکم شرع [ در آن راه دارد ، ] هر چند شریک دیگر به تقسیم کردن راضی باشند[ یکی از دو سهم ، باید به همان اندازه سهم دیگر باشد ، در حالی که در بیع ، هیچ یک از این خصوصیات در ملزومها ] = خود تقسیم و بیع [ است . درست است که در تقسیم ، هر جزیی ] از مال [ که فرض شود ، قبل از قسمت کردن ، میان شرکا مشترک است و پس از قسمت کردن ، هر یک از شرکا به جزیی . ماده339و340ق مدنی

معین ] از مال [ اختصاص پیدا می کند و مالکیت شریک دیگر ، با رضایت ایشان در برابر عوض معین ، از آن جزء مشخص سلب می گردد ، اما اینها تعریف بیع نیست ، تا تحقق آنها در تقسیم مستلزم بیع شمرده شدن آن باشد. فایده بیع نبودن تقسیم درسه مورد ظاهر می شود : 1- بواسطه تقسیم کردن برای شریک ، حق شفعه بوجود نمی آید. 2- در مواردی که تقابض در بیع شرط است ] = بیع صرف [ با جدا شدن شرکا پیش از قبض سهمشان ، تقسیم باطل نمی شود ؛ 3- هیچ کدام از شرکا خیار مجلس ندارند . و دیگر از احکام بیع .



خرید و دانلود پاورپوینت تقسیم اموال میان شرکا


اصلاح نژاد دامها

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن .doc : 

 

اقتصاد گلستان- با استفاده از تکنولوژی جدید دامداری و با انتقال جنین، هر گاو ماده در سال به طور میانگین 22 گوساله به دنیا خواهد آورد و به دنبال آن تحول عظیمی در صنعت دامداری کشور به وجود خواهد آمد آقای احمد قلندری، سالهاست که برای ایجاد تحول و افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامداری مطالعه و تلاش می کند. وی مدیر اجرایی این طرح ملی و دامدار نمونه صنعتی استان است. خبرنگاران ما ضمن بازدید از این دامداری و مرکز علمی و صنعتی، با وی در این رابطه و نیز در مورد تلاش ها و طرح هایش در دسترسی به فناوری پیشرفته دامداری گفتگو کرده اند.

س: لطفا درباره این دامداری توضیحات مقدماتی را بفرمایید؟

ج:   این دامداری صنعتی تنها یک مرکز تولید شیر و گوشت نیست، بلکه یک مرکز تحقیقاتی مهم در سطح استان و کشور می باشد. کاری را که ما در این مرکز علمی- صنعتی شروع کرده ایم در بحث انتقال جنین برای اصلاح نژاد دام بود که این کار از سال 1383 با کمک و همکاری مسوولان جهاد کشاورزی و معاونت امور دام استان و مرکز اصلاح نژاد دام کشور شروع شد. دستآورد این برنامه طی این مدت کوتاه، برایمان بسیار خوب و ارزشمند بود و شکر خدا در حال حاضر کار به جایی رسید که گرگان در آینده نزدیک به بانک ژن دام هلشتاین در سطح کشور تبدیل می شود.

س:  موضوع ایجاد بانک ژن از چه زمانی مطرح شده است؟

ج:  البته بحث انتقال جنین، در طول سال های گذشته به صورت پراکنده در سطح کشور وجود داشته، اما به صورت متمرکز و به این شکلی که ما داریم، وجود نداشته است. ما با استفاده از این جنین منجمد وارداتی، به گوساله های نر و ماده ممتازی دسترسی پیدا می کنیم که  به عنوان تولیدکننده اسپرم می توانند به مراکز اصلاح نژاد کشور فرستاده شوند و در آن مراکز استفاده شوند.

یکی دیگر از اهداف روند

این فناوری این است که ما ازگوساله های ماده مولد برای تولید تخمک استفاده می کنیم، به این ترتیب که از این گوساله ماده، در سنین متفاوت و قبل از باروری تخمک بگیریم و بعد در عمل تلقیح مصنوعی، با این تخمک ها جنین تولید کنیم. یعنی همان ضرب المثل قدیمی که می گفتند مرغ تخم طلا!

به سرانجام رساندن این طرح همواره از رویاهای من درطول سال های گذشته بوده است. و اکنون خوشحال هستم که امروز این آرزویم به ثمر نشسته است. اضافه می کنم که این کار را اروپایی ها در سال 1950 میلادی شروع کردند و ما امروز برای اولین بار در سطح کشور داریم این روند را در گرگان طی می کنیم و با انجام این طرح علمی، در حال حاضر می توانیم در مورد اصلاح نژاد دام استان و کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

س:  شما در مصاحبه قبلی خود با خبرنگار اقتصاد گلستان، پنجشنبه 13 اسفند 83 چاپ شد، گفته بودید که طرح مشترک 10 ساله در زمینه توسعه دامداری مدرن با شرکت کانادایی دارید، آیا این کار جدید شما در قالب همان طرح مشترک انجام شده است؟

ج:  البته ما طرح همکاری دوجانبه را با شرکت کانادایی شروع کرده بودیم، اما متاسفانه اجرای این طرح در عمل با مشکلاتی روبرو شد و بعد پیگیری نشد، اما بحث کارشناسی این طرح مشترک بین کارشناسان ایرانی و کانادایی همچنان ادامه دارد.

و کانادایی همچنان ادامه دارد.

س:  آیا برای تولید جنین در ایران به کارشناسان خارجی نیاز است؟ج:  برای تولید جنین خیر. ما در کشورمان دامپزشکان توانمند داریم که به  ما کمک می کنند، ولی در مورد واردات جنین از دام های هلشتاین، مجبوریم از فناوری کشورهای پیشرفته جهان در این صنعت، مثل کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکای شمالی، استفاده کنیم و باید جنین منجمد را وارد کنیم. برای مثل ما بذر مولد را از آن کشور ها وارد می کنیم. در جریان روند کاشت جنین در دام های ایرانی نیز، ما همان دام را در ایران و با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و زیست محیطی ایران تولید می کنیم.

س:  فکر می کنید این اقدام ها و برنامه های صنعتی شما چه تغییری در وضعیت دامداری در این منطقه یا کشور ایجاد خواهد کرد؟

ج:  من بسیار امیدوارم و در اینجا اعلام می کنم که ما در آینده ای نه چندان دور یک کشور تولیدکننده اسپرم و جنین دام در سطح منطقه خواهیم شد. س: آیا واردات جنین، آنهم با ارز آزاد برای شما که بخش خصوصی هستید مقرون به صرفه است؟

ج:  متاسفانه واردات جنین با ارز آزاد، به خصوص از دام های برتر جهان و از نوع دام ممتاز هلشتاین، که امروز نیاز اصلی اصلاح نژاد کشور است، برای بخش خصوصی اصلا اقتصادی نیست و در این رابطه دولت حتما باید یارانه پرداخت کند. تنها انتظار ما از دولت این است که همانگونه که قبلا در توسعه امور دامداری و صنعتی شدن دامداری کشور، به خصوص در واردات جنین در سال های 83 و 84 یارانه ارزی پرداخت کردند، بار دیگر از وزارت جهاد کشاورزی تقاضا داریم که برای سرمایه گذاری کلان در بحث اصلاح نژاد دام کشور یک یا دو میلیون دلار به ما یارانه بدهد که این رقم در بودجه کشور رقم قابل ملاحظه ای نیست و در صورت تحقق این امر ما در



خرید و دانلود  اصلاح نژاد دامها